ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАТИВНА ВЗАЄМОДІЯ ВИКЛАДАЧІВ ЗІ СТУДЕНТАМИ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
Анотація
У статті виокремлено сукупність психолого-педагогічних умов, які сприяють успішному вирішенню проблеми формування особистості сучасного фахівця. Це: 1) всебічне та поглиблене вивчення студентів, їх індивідуальних особливостей, видів діяльності, до яких вони схильні; 2) чітка (економна) організація спілкування на іспиті; 3) організація спілкування не лише на інформаційному, а й на дискусійному рівнях; 4) прояв доброзичливого ставлення викладача до студентів, що має проявлятися у мовленні, міміці, жестах; 5) формування високих мотивів навчальної діяльності у майбутніх фахівців. зазначено У роботі уточнено поняття «педагогічне спілкування», котре трактуєтьсяяк система обмеженої соціально-психологічної взаємодії викладача зістудентами, змістом якої є обмін інформацією, здійснення навчального впливу, організація взаємовідносин із використанням комутативних засобів. У статті охарактеризованосукупність вербальних (мовленнєвих) та невербальних засобів комунікації (жестів, міміки), які взаємодіють у системі професійного педагогічного спілкування. Виокремлено два типи ініціативи викладача, яка виступає найважливішим комунікативним завданням педагога в системі педагогічного спілкування: 1) викладач відкрито виступає ініціатором спілкування; 2) він / вона виступає як прихований ініціатор діяльності, йу цьому разіустудентів виникає враження, що вони самі є ініціаторами цієї діяльності.
Посилання
Bambaeeroo, F., and Shokrpour, N. (2017). The Impact of the Teachers’ Non-Verbal Communication on Success in Teaching.Journal of Advances in Medical Education & Professionalism.April. 5(2).51-59.
Dagarin Fojkar, M. (2005).Classroom Interaction and Communication Strategies in Learning English as a Foreign Language.ELOPE: English Language Overseas Perspectives and Enquiries. 1. 127. 10.4312/elope.1.1-2.127-139.
Kwon, J. B. (2019).Communicative Interactions with Teachers in K-12 Online Courses: From the Student Perspective. Lansing, MI: Michigan Virtual University. Retrieved fromhttps://mvlri.org/research/publications/communicative-interactions-with-teachers-in-k-12-online-courses-from-the-student-perspective/
McArthur, J. A. and Bostedo-Conway,K. (2012). Exploring the Relationship between Student-Instructor Interaction on Twitter and Student Perceptions of Teacher Behaviors.International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.Volume 24.Number 3.286-292.
Silver, F. (2018). Why Is It Important for Teachers to Have Good Communication Skills?Retrieved fromhttps://work.chron.com/important-teachers-good-communication-skills-10512.html.
Sparks, S. D. (2019). Why Teacher-Student Relationships Matter: New Findings Shed Light on Best Approaches. Retrieved fromhttps://www.edweek.org/ew/articles/2019/03/13/why-teacher-student-relationships-matter.html.
Sunitha, S. J. (2016). Communication and Classroom Interaction.Retrieved fromhttp://sunithasusanbinu.blogspot.com/2016/11/module-3-communication-and-classroom.html.
Waldeck, J. H. (2016). Untangling the Web of Student-Teacher Communication.Retrieved fromhttps://www.facultyfocus.com/articles/teaching-and-learning/untangling-web-student-teacher-communication/
Wordu, N. Ch., Oji, E. W. (2018). Enhancing Teacher-Learner Communication Strategies in the Classroom for Effective Lesson Delivery in the 21st Century.Global Journal of Human-Social Science: Linguistics & Education. Volume 18.Issue 7. Retrieved fromhttps://socialscienceresearch.org/index.php/GJHSS/article/download/2611/2500/