ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті подано організаційно-педагогічні умови, що забезпечуються формування готовності майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту застосовувати інформаційно-комунікаційні технології у професійній діяльності. Зважаючи на те, що було визначено організаційно-педагогічні умови, що, на нашу думку, здатні забезпечити готовність майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту прикордонних підрозділів до ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій у службовій діяльності та в подальшому реалізовувати процеси саморозвитку та удосконалення отриманих навиків.
Методом аналізу навчальних досягнень за попередні роки та методом експертної оцінки встановлено, що ефективність застосування інформаційно-комунікаційних технологій, залежить від інтенсифікації навчального процесу сучасними формами і методами навчання з поєднанням інформаційних ресурсів, спеціалізованого і типового програмного забезпечення, організацією самостійної роботи в модульному середовищі. В результаті аналізу результатів навчальних грум на кафедрі транспортних засобів та спеціальної техніки було визначено наступні організаційно-педагогічні умови: забезпечення формування професійних компетентностей майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту у підготовці до професійної діяльності в підрозділах та органах охорони кордону; впровадження поетапної (модульної) підготовки майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту в інформаційному середовищі; організація самостійної роботи майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту засобами інформаційно-комунікаційних технологій; забезпечення формування готовності майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту до професійної діяльності впровадженням навчально-методичного супроводу їх підготовки в інформаційному середовищі.
Головним завданням сучасної військової освіти є підготовка конкурентоспроможного, кваліфікованого, професійного фахівця, з що здатен самовдосконалюватись в процесі професійної діяльності та реалізовувати комплексний креативний підхід для вирішення складних професійних питань із застосуванням інформаційних систем. При визначені організаційно-педагогічних умов використовувався досвід науково-педагогічного складу військового закладу вищої освіти, обов’язки та завдання на інженерно-технічних посадах у сфері відповідальності прикордонного відомства. Отримані організаційно-педагогічні умови надають можливість побудувати модель формування готовності майбутніх бакалаврів автомобільного транспорту до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності та оцінити їх ефективність за допомогою математичної статистики.
Посилання
Закон України «Про національну програму інформатизації» від 25.12.2015 р.
Будник С. М. Формування професійної готовності офіцерів-прикордонників до творчого вирішення завдань управлінської діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07. Хмельницький, 2006. 20 с.
Морозова К. О. Показники, рівні розвитку інформаційно-комунікаційних компетентностей магістрантів. Science and education a new dimension. pedagogy and psychology. Будапешт 2014. (Вип. №ІІ (8). c. 116)..
Сластенин В.А. Педагогика Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. М. Издательский центр "Академия", Уфа. 2013. 576 с.
Маслов О. Диференційований підхід до організації процесу вивчення математичних дисциплін. Ч.1. – Суми. 2006.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Zakon Ukrayini «Pro naczi`onal`nu programu i`nformatizaczi`yi». 25.12.2015. [in Ukrainian]
Budny`k S. M. Formuvannya profesijnoyi gotovnosti oficeriv-pry`kordonny`kiv do tvorchogo vy`rishennya zavdan` upravlins`koyi diyal`nosti [Formation of professional readiness of frontier officers to creatively solve management problems]. [monograph] p.20 Khmelnitsky.2006. [in Ukrainian].
Morozova K. O. Pokaznyky, rivni rozvytku informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei mahistrantiv. [Indicators, equal development of information and community competencies magistrate]. Science and education a new dimension. pedagogy and psychology. (Vol. №ІІ (8). p. 116). Budapest. 2014. [in Ukrainian].
Slastenyn V.A. Pedagogika. [Pedagogy]. Ufa. 2013. pp. 576. [in Russian].
Maslov O. Diferenczi`jovanij pi`dkhi`d do organi`zaczi`yi proczesu vivchennya matematichnikh disczipli`n. [Differentiated approach to the organization of the process of studying mathematical disciplines]. Vol.1 Sumy. [in Ukrainian].