МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ З ТИЛОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Анотація
чання під час проведення практичних занять з тилового забезпечення охорони державного кордону в Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Зокрема розкрито методичні аспекти проведення практичних занять з навчальної дисципліни “Тилове забезпечення охорони кордонів” на кафедрі логістики Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (далі – Національної академії). Виявлено особливості проведення практичних занять з тематики щодо організації та ведення тилового забезпечення Національної академії з використанням матеріально-технічної бази (об’єкти: продовольчий склад та овочесховище; їдальня; речовий склад; ремонтно-пошивна майстерня; склад пально-мастильних матеріалів; пункт заправки автотранспорту; котельня; банно-пральний комбінат). Розкрито методичні підходи щодо формування практичних навичок курсантів з питань порядку підготовки польових кухонь і обладнання до роботи, розгортання, згортання кухні КП-20, плити ПП-40 і розпалювання форсунки КГФ-4м, а також надання домедичної допомоги пораненому на полі бою. Обґрунтовано, що підготовка майбутніх офіцерів-прикордонників до ведення обліку та складання відповідної звітності в підрозділі охорони державного кордону здійснюється за допомогою опрацювання кожним курсантом спеціального робочого зошиту (збірник формалізованих документів) із типовими бланками й формами звітностей за наступними розділами: продовольче забезпечення; речове забезпечення; житлово-експлуатаційне забезпечення; забезпечення пально-мастильними матеріалами; контроль господарської діяльності; приймання та господарства підрозділу кордону. Автором акцентовано увагу на тому, що закріплення теоретичних знань та практичних навичок, набутих під час освітнього процесу в Національній академії, проводиться шляхом проходження курсантами стажування в органах охорони державного кордону.
Посилання
Березюк В. П. Особливості проведення практичних занять з тактики прикордонної служби. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Сер. : Педагогічні та психологічні науки. 2013. № 4. С. 26–33.
Бец І. Методи активiзацiї навчально-пiзнавальної активності майбутнiх офіцерів-прикордонників в процесі вивчення іноземної мови. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2017. Вип. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_2_6
Вербицкий А. Активное обучение в высшей школе: контекстный поход : метод. пособие. Москва : Высш. шк., 1991. 207 с.
Вербицкий А. Контекстное обучение : теория и технология. Новые методы и средства обучения. Педагогические технологии контекстного обучения. Москва : Знание, 1994. № 2(16). С. 3–57.
Гузій Н. Технологія контекстного навчання в організації дидаскалогічної підготовки студентів у вищій педагогічній школі. Вища освіта України № 3 (додаток 1) 2012. Тематичний випуск “Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології”. Т. 1. С. 363–370.
Дем’янюк Ю. А. Оптимізація процесу формування проектувальної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2018. Вип. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2018_1_5
Запорожан З. Особливості методики проведення практичних занять зі студентами педагогічного факультету. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2014. Вип. 17. С. 203–207.
Ільченко В. І., Сизова Л. М., Прилуцький К. Ю., Пікуль К. В. Практична спрямованість освітнього процесу як запорука якості освіти. URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwio6ZrUqYjqAhVjl4sKHfZMCsUQFjABegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Felib.umsa.edu.ua%2Fbitstream%2Fumsa%2F8428%2F1%2F52_PSO.pdf&usg=AOvVaw0P8oifU-rlcA9XkoKAkXkv
Іщук В. Використання контекстного навчання в професійній підготовці майбутніх учителів. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. № 22 (257), Ч. VІІ, 2012. С. 141–148.
Майковська В. Організація практичної підготовки майбутніх фахівців на засадах контекстного підходу. Людинознавчі студії. Педагогіка. 2017. Вип. 4. С. 156–165.
Мірошніченко В., Сич Р. Методика проведення занять з “Особистої безпеки та застосування сили” циклу професійної та спеціальної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2017. Вип. 6.
Ничкало Н. Г. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика : монографія. Хмельницький : ТУП, 2002. 334 с.
Полетай О. Методика організації практичних занять з дисципліни “Вступ до спеціальності” у закладах вищої освіти. Вісник Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. 2019. Вип. 2. С. 259–263.
Положення про організацію освітнього процесу в Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького : наказ ректора НАДПСУ від 30.11.2015 № 221.
Тушко К. Ю. Особливості системи підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Наукові досягнення, відкриття та шляхи розвитку педагогічної науки : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. (м. Запоріжжя, 24–25 травня 2019 р.) Запоріжжя, 2019. С. 34–35.
Хомяковська Т., Калініченко А. Контекстне навчання як засіб інтеграції у процесі викладання англійської мови. Збірник наукових праць “Педагогічні науки”. Секція 4 теорія і методика професійної освіти. Том 3. № 75 (2017). С. 88–92.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Bereziuk V. P. Osoblyvosti provedennia praktychnykh zaniat z taktyky prykordonnoi sluzhby. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Ser. : Pedahohichni ta psykholohichni nauky. 2013. № 4. S. 26–33. [in Ukrainian]
Bets I. Metody aktyvizatsii navchalno-piznavalnoi aktyvnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv v protsesi vyvchennia inozemnoi movy. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : Pedahohika. 2017. Vyp. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_2_6 [in Ukrainian]
Verbitskiy A. Aktivnoe obuchenie v vyisshey shkole: kontekstnyiy pohod : metod. posobie. M. : Vyissh. shk., 1991. 207 s.
Verbitskiy A. Kontekstnoe obuchenie : teoriya i tehnologiya. Novyie metodyi i sredstva obucheniya. Pedagogicheskie tehnologii kontekstnogo obucheniya. M. : Znanie, 1994. № 2(16). S. 3–57.
Huzii N. Tekhnolohiia kontekstnoho navchannia v orhanizatsii dydaskalohichnoi pidhotovky studentiv u vyshchii pedahohichnii shkoli. Vyshcha osvita Ukrainy № 3 (dodatok 1) 2012. Tematychnyi vypusk “Pedahohika vyshchoi shkoly: metodolohiia, teoriia, tekhnolohii”. T. 1. S. 363–370. [in Ukrainian]
Demianiuk Yu. A. Optymizatsiia protsesu formuvannia proektuvalnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : Pedahohika. 2018. Vyp. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2018_1_5 [in Ukrainian]
Zaporozhan Z. Osoblyvosti metodyky provedennia praktychnykh zaniat zi studentamy pedahohichnoho fakultetu. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. 2014. Vyp. 17. S. 203–207. [in Ukrainian]
Ilchenko V. I., Syzova L. M., Prylutskyi K. Yu., Pikul K. V. Praktychna spriamovanist osvitnoho protsesu yak zaporuka yakosti osvity. URL: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwio6ZrUqYjqAhVjl4sKHfZMCsUQFjABegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Felib.umsa.edu.ua%2Fbitstream%2Fumsa%2F8428%2F1%2F52_PSO.pdf&usg=AOvVaw0P8oifU-rlcA9XkoKAkXkv [in Ukrainian]
Ishchuk V. Vykorystannia kontekstnoho navchannia v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka. № 22 (257), Ch. VII, 2012. S. 141–148. [in Ukrainian]
Maikovska V. Orhanizatsiia praktychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv na zasadakh kontekstnoho pidkhodu. Liudynoznavchi studii. Pedahohika. 2017. Vyp. 4. S. 156–165. [in Ukrainian]
Miroshnichenko V., Sych R. Metodyka provedennia zaniat z “Osobystoi bezpeky ta zastosuvannia syly” tsyklu profesiinoi ta spetsialnoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : Pedahohika. 2017. Vyp. 6. [in Ukrainian]
Nychkalo N. H. Derzhavni standarty profesiinoi osvity: teoriia i metodyka : monohrafiia. Khmelnytskyi : TUP, 2002. 334 s. [in Ukrainian]
Poletai O. Metodyka orhanizatsii praktychnykh zaniat z dystsypliny “Vstup do spetsialnosti” u zakladakh vyshchoi osvity. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Chernihivskyi kolehium” imeni T. H. Shevchenka. Seriia : Pedahohichni nauky. 2019. Vyp. 2. S. 259–263. [in Ukrainian]
Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v Natsionalnii akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy imeni Bohdana Khmelnytskoho : nakaz rektora NADPSU vid 30.11.2015 roku № 221. [in Ukrainian]
Tushko K. Yu. Osoblyvosti systemy pidhotovky maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv do profesiinoi vzaiemodii. Naukovi dosiahnennia, vidkryttia ta shliakhy rozvytku pedahohichnoi nauky: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. (m. Zaporizhzhia, 24–25 travnia 2019 r.) Zaporizhzhia, 2019. S. 34–35. [in Ukrainian]
Khomiakovska T., Kalinichenko A. Kontekstne navchannia yak zasib intehratsii u protsesi vykladannia anhliiskoi movy. Zbirnyk naukovykh prats “Pedahohichni nauky”. Sektsiia 4 teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Tom 3 № 75 (2017). S. 88–92. [in Ukrainian]
Авторське право (c) 2020 Наталія ЛЕВЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.