СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ФЕДЕРАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ НІМЕЧЧИНИ

  • Ілона ІСАЄВА Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-3936-9468
Ключові слова: професійна підготовка, структурно-функціональна модель, Федеральна поліція Німеччини, фахівці з охорони кордону

Анотація

У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель професійної підготовки персоналу Федеральної поліції Німеччини (ФП ФРН), Представлена модель враховує основні компоненти досліджуваного процесу, відтворює, імітує, відображає його властивості, ознаки та характеристики. Модель розроблено на основі аналізу педагогічної літератури, освітніх програм та навчальних планів, відповідних розпоряджень Федерального міністерства внутрішніх справ ФРН, а також практичної діяльності закладів освіти, які забезпечують професійну підготовку зазначеного персоналу. У представленій моделі розкрито цільовий, змістовий, процесуальний, інституційний і діагностично-результативний блоки. Цільовий блок відображає потреби в галузі забезпечення професійної підготовки персоналу ФП ФРН, розкриває мету, професійні вимоги, особливості професійної діяльності, завдання професійної підготовки персоналу ФП ФРН. Змістовий блок структурно-функціональної моделі враховує законодавчу та нормативно-правову базу, яка визначає сфери професійної діяльності персоналу ФП ФРН його професійний, правовий статус, вимоги до рівнів професійної підготовки, й відображає зміст навчальних планів, освітніх програм, модулів, компетентності (загальні, фахові, спеціальні, методичні, управлінські), програмні результати навчання, професійні знання, уміння, навички та якості майбутніх поліцейських. Процесуальний блок моделі розкриває сутність й визначає особливості організації і реалізації професійної підготовки персоналу ФП ФРН, зокрема форми здобуття освіти, етапи підготовки, форми та методи навчання, навчально-методичне забезпечення, які дозволяють ефективно досягти окресленої цільовим блоком мети. Інституційна складова моделі показує навчальні заклади, де здійснюється професійна підготовка персоналу ФП ФРН кожної з ланок. Діагностично-результативний блок моделі передбачає перевірку досягнення мети підготовки персоналу ФП й розкриває види та шкали оцінювання результатів навчання, форми підсумкового контролю, що мають місце у системі підготовки персоналу, а також кваліфікації, які здобуває персонал ФП ФРН по завершенню навчання. Результатом реалізації представленої структурно-функціональної моделі є підготовлений висококваліфікований фахівець ФП ФРН.

Біографія автора

Ілона ІСАЄВА, Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького

Старший викладач кафедри іноземних мов

Посилання

Integrated Border Management Strategy for the period up to 2025.(2019). Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine.URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-2019-%D1%80#Text.[in Ukrainian]

Hnezdilova K. M. &Kasiarum S. O. (2011). Modelitamodeliuvannia u profesiiniidiialnostivykladachavyshchoishkoly: navch. posib. [Models and modeling in the professional activities of a high school teacher: textbook]. Cherkasy: VydavetsChabanenkoYu. A. 124 p. [in Ukrainian]

Honcharenko S. U. (2008). Pedahohichnidoslidzhennia: Metodolohichniporadymolodymnaukovtsiam[Pedagogical research: Methodological advice to young scientists]. Kyiv – Vinnytsia: DOV “Vinnytsia”, 120 p.[in Ukrainian]

Ziaziun I. A. (2000).Suchasnidydaktychnimodeli i lohikauchennia [Modern didactic models and logic of teaching]. Suchasniinformatsiinitekhnolohiitainnovatsiinimetodykynavchannia v pidhotovtsifakhivtsiv: metodolohiia. Teoriia. Dosvid, problemy: zb. nauk. prats [Modern information technologies and innovative teaching methods in training: Methodology. Theory. Experience, Problems: Collectionof Scientific Works]. Kyiv-Vinnytsia, P. 4-7.[in Ukrainian]

Sysoieva S. O. (1998). Teoretychnamodelpidhotovkyvchyteliadopedahohichnoitvorchosti [Theoretical model of teacher’s preparation for pedagogical creativity]. Problemyprofesiinoipidhotovkytavykhovannia: zb. nauk. prats [Problems of professional training and education:Collectionof Scientific Works]. Kyiv: TOV “Mizhnarodnafinansovaahentsiia”. P. 29-35.[in Ukrainian]

Kustovska O. V. (2005).Metodolohiiasystemnohopidkhodutanaukovykhdoslidzhen: Kurslektsii [Methodology of systematic approach and scientific research: Course of lectures]. Ternopil: Ekonomichnadumka. 124 p.[in Ukrainian]

Kovaliuk T., Pasichnyk V.&Kunanets N. (2017). Modeliuvanniarozvytkuvyshchoiosvitynabazikompetentnisnohopidkhodutaosobystisnooriientovanykhosvitnikhtraiektorii [Modeling the development of higher education on the basis of competence approach and personality-oriented educational trajectories]. Informatsiinitekhnolohii i zasobynavchannia [Information technologies and teaching aids].Vol. 61. No. 5. P. 245-260. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2017_61_5_22.[in Ukrainian]

Radkevych V.(2018). Suchasnimodeliprofesiinoiosvity i navchannia v krainakhYevropeiskohoSoiuzu: porivnialnyidosvid [Modern models of vocational education and training in the countries of the European Union: comparative experience]. Monograph. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy. 223 p.[in Ukrainian]

Bloshchynskyi I. (2016). TeoretychnitametodychniosnovyprofesiinoipidhotovkyfakhivtsivDerzhavnoiprykordonnoisluzhbyUkrainy z vykorystanniamtekhnolohiidystantsiinohonavchannia [Theoretical and methodical bases of professional training of specialists of the State Border Guard Service of Ukraine with the use of distance learning technologies].Dissertation of Doctor of Pedagogical Sciences. Khmelnytskyi:Khmelnytskahumanitarno-pedahohichnaakademiia,. 552 p.[in Ukrainian]

Fitsula M. (2010). Pedahohikavyshchoishkoly : navch. posib [Pedagogy of higher school: textbook]. Kyiv: Akademvydav. 456 p.[in Ukrainian]

Bartienieva I., Bohdanova I.&Buzhyna I. (2002). Pedahohikavyshchoishkoly: navch. Posibnyk [Pedagogy of higher school: textbook]. Odesa: PDPU imeni K. D. Ushynskoho. 344 p.[in Ukrainian]

Romanov E. (2001). Teoriya y praktikaprofessionalnoypodgotovkiuchitelyatekhnolohiy y predprinimatelstva: monografiya [Theory and practice of professional training of teachers of technology and entrepreneurship: monograph]. Magnitogorsk: MAGU, 245 p.[in Russian]

Balendr A. (2019). Strukturno-funktsionalnamodelpidhotovkyfakhivtsiv z okhoronykordonu v krainakhYevropeiskohoSoiuzu [Structural and functional model of training of border guards in the European Union]. Zbirnyknaukovykhprats “Viiskovaosvita” NatsionalnohouniversytetuoboronyUkrainyimeniIvanaCherniakhovskoho [Collection of scientific works "Military Education" of the Ivan Chernyakhovsky National Defense University of Ukraine].No. 1(39). P. 17-29.[in Ukrainian]

Ausbildungsplan für den Vorbereitungsdienst für den mittleren Polizeivollzugsdienst in der Bundespolizei. (2014). BMI/BPOL: BI3-653 101/3. [in German]

Diplomstudiengang (Diplomverwaltungswirt). Modulhandbuch/ Modulares Curriculum. (2019). Lübeck: FHB. [in German]

Masterstudiengang: Öffentliche Verwaltung. Polizeimanagement (Publik Administration – Police Management). Modulh and buch. (2019). Münster: Deutsche Hochschule der Polizei. [in German]

Verordnung über die Ausbildung und Prüfung für den mittleren Polizeivollzugsdienst in der Bundespolizei. (2020). URL: www.gesetze-im-internet.de/ap-mdbgsv/. [in German]

Verordnung über den Vorbereitungsdienst für den gehobenen Polizeivollzugsdienst in der Bundespolizei (GBPolVDVDV). (2017). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/gbpolvdvdv_2017/BJNR326110017.html. [in German]

Verordnung über die Laufbahnen des Polizeivollzugsdienstes in der Bundespolizei (Bundespolizei-Laufbahnverordnung - BPolLV). (2011). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bpollv_2011/BJNR240810011.html. [in German]

Gesetz über die Bundespolizei (Bundespolizeigesetz – BPolG). 1994 (2020). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bgsg_1994/BJNR297900994.html. [in German]

Bundesbeamtengesetz (BBG). 2009 (2019). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bbg_2009/.[in German]

Bundespolizeibeamtengesetz (BPolBG). 1976 (2020). URL: https://www.gesetze-im-internet.de/bpolbg/BJNR113570976.html. [in German]

Опубліковано
2021-03-26
Як цитувати
ІСАЄВАІ. (2021). СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ФЕДЕРАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ НІМЕЧЧИНИ. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки, 23(4), 142-155. https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v23i4.608
Розділ
Статті