ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ДРУГОЇ ПІСЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ
Анотація
Стаття присвячена визначенню особливостей викладання німецької мови як другої після англійської студентам філологічних спеціальностей у вищих навчальних закладах України в умовах євроінтеграції. У статті висвітлюється значення англійської та німецької мови як інструментів міжнародної комунікації. Англійська та німецька мова є спорідненими мовами західно-германської групи мов індоєвропейської мовної родини.
Вивчення німецької мови як другої після англійської має ряд особливостей, які полягають у тому, що дані мови мають не лише багато загальних рис, а й суттєві відмінності. Двомовне навчання сприяє розширенню кругозору студентів завдяки компаративному аналізу іншомовних культур, формуванню у них інтересу до вивчення іноземних мов, стимулює необхідність подальшої самоосвіти та саморозвитку, що є необхідною умовою успішної професійної діяльності у сучасному світі.
Методична особливість організації навчання німецької як другої іноземної мови передбачає обов’язкове врахування володіння рідною та першою іноземною мовами (англійською), тому що в цьому полягає суть оптимізації освітнього процесу при вивченні двох іноземних мов.
Труднощі на шляху до ефективного засвоєння німецької мови полягають у сукупності відмінностей у системі англійської та німецької мови. Сюди належать фонетичні, синтаксичні, лексичні та граматичні відмінності.
Результативність вивчення німецької мови, залежить від ефективності провідної методики викладання;адекватної оцінки цільової аудиторії(студентів-германістів) та її потреб щодо вивчення німецької мови;позитивного психологічного настрою суб’єктів та об’єктів навчання;мотивації студентів до вивчення першої та другої іноземної мови.
Незважаючи на певні труднощі при викладанні та оволодінні німецькою мовою як другою іноземною, завдання викладача полягає у розвитку інтересу до вивчення другої іноземної, підвищення мотивації студентів до саморозвитку та самоосвіти, спонукання студентів до застосування існуючих знань з української та англійської мови при вивченні німецької мови як цілісної системи.
Посилання
Євенко О. В. Вивчення німецької мови як другої після англійської. 2009. URL: http://english. ucoz.com/documents/Algoritm.doc
Кушнерук Р. Основні аспекти викладання німецької мови як другої іноземної. 2018. URL: http://berezne.libr.rv.ua/berezne/files/pdf-method/deutsch.pdf (Дата звернення: Листопад 18, 2019).
The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. URL: https://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf (Дата звернення: Листопад 18, 2019).
Палій О. А. Про підвищення ефективності навчання другої іноземної мови в ЗНЗ. Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. 2014. №1. С.120-124.
Лобачук І. М. Теоретико-методичні аспекти викладання другої іноземної мови. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. 2013. № 40. С.56-60.
Гумбольдт В. Труды по языкознанию. Москва, 1984. 534 с.
Кочерган М. П. Загальне мовознавство: Підруч. для студ. філол. спец. ВНЗ. 2.вид., випр. і доп. Київ: Видавничий центр «Академія», 2006. 463 с.
Євтушенко Н. І. Контрастивний та зіставний аспекти досліджень у сучасній лінгвістичній науці. Наукові праці. Філологія. Мовознавство. № 209. Т.221, 2014. C. 24-28
Цвяк Л. В. Особливості навчання другої іноземної мови у вищому правоохоронному навчальному закладі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: педагогіка, соціальна робота. №. 22, 2011. С.185-188.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Yevenko O. V. (2009). Vyvchennia nimetskoi movy yak druhoi pislia anhliiskoi. [The study of German as the second language after English].URL: http://english. ucoz.com/documents/Algoritm.doc [in Ukrainian]
Kushneruk R. (2018). Osnovni aspekty vykladannia nimetskoi movy yak druhoi inozemnoi [Basic aspects of teaching German as a second foreign language]. URL: http://berezne.libr.rv.ua/berezne/files/pdf-method/deutsch.pdf[in Ukrainian]
The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. URL: https://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf [in English]
Palii O. A.(2014). Pro pidvyshchennia efektyvnosti navchannia druhoi inozemnoi movy v ZNZ [On improving the effectiveness of teaching a second foreign language in the ZNZ]. Naukovi zapysky [Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia]. Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific Notes [NizhynState Universitynamed after MykolaHohol]. Psychological and pedagogical sciences]. №1. P. 120-124.[in Ukrainian]
Lobachuk I. M.(2013).Teoretyko-metodychni aspekty vykladannia drugoi inozemnoi movy [Theoretical and methodological aspects of the second language teaching]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: pedahohika i psykholohiia [Scientific Notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after MykhailoKotsiubynskyi. Series: Pedagogy and Psychology]. № 40. P.56-60.[in Ukrainian]
Gumboldt V. (1984). Trudy po yazykoznaniyu [Works on linguistics]. Moscow. 534 p.[in Russian]
Kocherhan M. P. (2006). Zahalne movoznavstvo: Pidruch. Dlia stud. filol. spets. VNZ. 2.vyd., vypr. i dop. [General Linguistics: Textbook for students of philological specialties atuniversities. 2nd ed]. Kyiv: Vydavnychyitsentr «Akademiia» [Academia Publishing Center]. 463 p. [in Ukrainian]
Yevtushenko N. I.(2014).Kontrastyvnyi ta zistavnyi aspekty doslidzhen u suchasnii linhvistychnii nautsi [Contrastive and Comparative Aspects of Research in Modern Linguistic Science]. Naukovipratsi. Filolohiia. Movoznavstvo [Scientific works. Philology.Linguistics].№ 209. Vol. 221.P. 24-28.[in Ukrainian]
Tsviak L. V. (2011). Osoblyvosti navchannia druhoi inozemnoi movy u vyshchomu pravookhoronnomu navchalnomu zakladi [Features of teaching a second foreign language in a law enforcement institution]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: pedahohika, sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: pedagogy, social work]. №. 22.P.185-188.[in Ukrainian]