КЛЮЧОВІ КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВОГО СПІВРОБІТНИКА ВИЩОГО ВІЙСЬКОВОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ АНАЛІЗ І ХАРАКТЕРИСТИКА
Анотація
У статті представлено результати аналізу наукових праць, що характеризують дослідницьку діяльність у сучасних умовах стрімкого науково-технічного прогресу, наступності теоретичної наукової думки, а також відображено практичні результати досліджень кола питань, що стосуються ключових компонентів професійної компетентності наукового співробітника вищого військового навчального закладу. Порівняльна характеристика нового типу працівника визначає його основні складові, а саме: мобільність та глибокі професійні інтегровані знання за спеціальністю. Проведений порівняльний аналіз наукових визначень понять “професійна компетентність” і “компетентність дослідника” дає підстави для формулювання авторського визначення професійної компетентності наукового співробітника військово-наукового навчального закладу. Професійна компетентність дослідника – це цілісна здатність, що набувається у процесі навчання та складається зі знань, досвіду, цінностей та установок, які можуть бути повністю реалізовані на практиці; складається з трьох ключових компонентів – компетентності самої військово-дослідної організації, компетентності дослідника, компетентності керівника військово-дослідної організації. Крім того, компетентність наукового співробітника науково-дослідного відділу вищого військового навчального закладу та наукової установи – це рівень кваліфікації, що дозволяє успішно вирішувати окреслені завдання з урахуванням специфіки військової служби для офіцера та специфіки військової організації для співробітника Збройних Сил України. Зміст професійного профілю начальника військово-наукового відділу розкривається як компетентність, що складається з таких компонентів: культура прийняття рішень, мовна культура, культура ділового спілкування, фізична культура, психолого-педагогічна культура, моральна культура та моральні засади офіцера. Щодо самих офіцерів ЗСУ, то особлива увага приділяється особистій фізичній підготовці.
Посилання
Astakhova V., Usik E. et al. (2014). Hlosarii suchasnoi osvity [Glossary of Modern Education]. Kharkiv : NUA. [in Ukrainian]
Zhabenko O. V. (2017). Pidvyshchennia rivnia profesiinoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv: pravo chy oboviazok [Raising the level of professional competence of scientific and pedagogical workers: a right or an obligation]. Kyiv : Molodyi vchenyi. [in Ukrainian]
Kremin V. G. (Eds.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv : Yurinkom-Inter [in Ukrainian]
Law of Ukraine on Higher Education activity no. 1556-VII. (2014, July 1). Vidomosti Verhovnoi Rady Ukrainy, no. 37–38, pp. 37–38. [in Ukrainian]
Decree of the ministry of education and science of Ukraine on Approval of the Regulations on raising the qualification and experience of pedagogical and scientific-pedagogical employees of higher educational institutions, activity no. 48. (2013, January 1). Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0488–13 [in Ukrainian]
Ryzhikov V. S. (2012). Teoriia ta praktyka pobudovy obiektyvnykh modelei (profesiohram) ta protses profesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv [Theory and practice of constructing objective models (professiograms) and the process of professional training of future lawyers]. Kherson : Atlant. [in Ukrainian]
Ryzhikov V. S. (2017). Vazhlyvist profesiinykh yakostei u tsilovii modeli navchalnoho protsesu viiskovoi pidhotovky [The importance of professional qualities in the target model of educational process of military training]. Bulletin of TSNUK : Social Work, no. 2. [in Ukrainian]
Rudenko M. V. (2003). Kultura upravlinskoi diialnosti ofitsera Ukrainskykh Zbroinykh Syl [The culture of managerial activity of an officer in the Ukrainian Armed Forces]. Kyiv : Humanitarian Institute of the National Academy of Defense of Ukraine, no. 1 (32). [in Ukrainian]
Авторське право (c) 2022 Редакція журналу Збірник НАДПСУ Збірник наукових праць: військові та технічні науки

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.